Kayıtlar

Mart, 2015 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

RESİM DERSİ / MARK LANDIS

Resim
Çağımızda iletişim ve bilgi yönünden yapılan aşamayı yadsıyamayız; çok kısa bir süre önce bize verilenle ve de onu alabilme gücümüzle yetinirken, bugün kendi merak "fenomenleri" de kapılarını açtı; bir sanatçının gizemine, doğanın albesine, uzayın derinliklerine ulaşabilmek için onu düşlemek gerekmiyor, "virtuel" gerçekle eşleştiğinde, belki sözü edilen 5. boyuta ulaşacağız, sonuç ne olur bilmiyorum! Bu tüm aşamaların tersine, resim sanatını kendini ele vermemekte direniyor. Son gördüğüm bir belgesel, bana, sürekli kendime sorduğum bir soruyu tekrar anımsattı; resim tekniğini niçin dışladık? "Contemporary" adına tüm gereçlerinde silkelenip, "conceptuel" olduktan, bu sanatı öğreten okullarda desen, resim tekniği gibi öğretinin kaldırımasıyla bu sanatı yapan bilincin yok edilmesiyle, sanat nasıl "mediatique" bir şamata oldu. Bu belgesel film: "Art and Craft", çok ilginç bir kişiliğin anatomisi; 46 Amerikan müzesine ünlü re

YÜZBAŞI FREDERİCK BURNABY'NİN GERÇEĞE YOLCULUĞU

Resim
Kitabın bu günkü kapağı 1877 kitabın ilk baskısı Geçenlerde " Liberation " gazetesinin kitap ekinde, iki sayfa "ERMENİLER: YÜZ YIL UNUTULMUŞ BİR SAVAŞ" başlığıyla uzun yıllar Türkiye'de "rapporteur" olarak bulunmuş Marc Semo'nun bir yazısını okudum; 1915 tarihinin 100. yıl anımsatması ya da hesaplaşmasını kafasına koymuş dış ülkelerdeki ermeni lobisi, bunu "ivedilik" olarak tüm mediatik ekrana yansıtmasına nisan ayının yaklaşmasıyla hız verdi. Kendilerine göre belki son şanş olarak görüldüğü için tüm yazar ve tarihçilerine bu ödevi verdiler, şimdiye kadar gözüme ilişen kitap; araştırma, yorum, anı, roman sayısı daha da çoğalacak. Ermeni asıllı sinemacılar da boş durmıyacak bu arada, şimdiden bu konuya hassas olan bazıları, örneğin Fatih Akın sinemada, Pınar Selek, Hamid Bozarslan vs yazıda, Türkleri temsil ediyor. 50 yıldır Fransa'da yaşıyarak neler duymadım, neler görmedim; "atışa açık" bir konu olduğu için, h

UYUTMAK SANATI

Resim
Sosyoloji profesörü, düşünür Bernard Lahire, bu çok ilginç araştırmasında " bu sadece bir tablo değildir ", Fransız ressam Nicolas Poussin'nin (1594-1665)  "Mısır'dan Kaçış" tablosunun fantastik serüveninden hareketle; bugün sanat, pentür adına yapılan akıl almaz "manupulation" nun, tablo satıcısı, müzayedeci ve de müzelerin kurgularıyla göz boyamacılığın içeriğini anlatıyor. Sürekli olarak tekrar ettiğim konu " sanat tarihini kimler yazıyor " tezinde de yanılmadığımı görmek ayrıca bir mutluluk. 21 yüzyılda " KUTSAL " hiç bir zaman yok olmadı ama onu kendiliğinden görmemiz olanaksız. Dinler, inançlar, ekonomi, politik, bilim, sanat, başka güçlerin elinden, ancak onların onaylarıyla ve de sansüründen geçerek açıklığa ulaşıyor. Onlar yargılıyorlar neyin " GÜZEL " olduğunu, kalıcılığını ve de gizemini. Bir sanat eseri karşısında beğenimimiz katiyen bizden kaynaklanmaz, zamanın aşanımına göre " fenomen " fişl