artık gına geldi !

Artık ilgilenmiyecektim daha doğrusu yazmıyacaktım , görüyorum ki başkaldıran ya da tepki gösteren çok az, ilk kez kamu oyunda olsun , kişisel  eleştiride de odak noktası olmuştu bu tarihi mekanda şamata yapmak ! Ama yapanlar çok iyi biliyorlar , zamanla herkes alışacak ,  malum kafa yıkamak biraz zaman alır , yıkandıkdıktan sonra da acaba gelecek yıl  Chateau de Versailles'da kim bir performance yapacak diye meraklanırsınız.İşte yanıtı ,  Jeff Koons , Takashi Murakami , Xavier Veilhan ve Bernar Venet'den sonra Portekiz asıllı Joana Vasconcelos Versailles'ı şenlendiriyor. Artık KITSCH'ı yadsıyamıyacaksınız.


LİLİCOPTERE


Daha önce yazmıştım bunun  organizasyonunun nasıl yapıldığını , manupulationu ve arkasındaki kişilerin vitrini nasıl kullandıklarını . Milyarder kolleksiyoner François Pinot ve onun arka-plandaki yöneticisi Jean Jacques Aillagon herşeyi planladıktan sonra yerini , actüel yönetici Catherine Pegard'a bırakmıştı . Kimse bu gidişi önleyemez , yeni Kültür Bakanı Aurélie Flipetti'nin yapılana yorumu ise " nihayet bir kadın sanatçı Versailles'da " gibi luzumsuz bir yargı. Gelelim bu Portekiz'li sanatcının performansına : ayrıca şunu belirtmek gerekir 2007 de Santralistanbul'da " Modern Mahrem " diye bir işini sergilemiş , bizim conceptüelcilerimizin tanıması normaldir. Versailles'da inox tencerelerden yapılmış bir kadın ayakkabısı ,




sizi bahçede karşılıyor. Ben burada, bahçe - ayakkabı ama niye inox tencere , anlamadım zaten yapan da kafasından geçen bir fantaziyi gerçekleştirmiş, birden tencereleri satanı , onları kaynak edenleri , oradan buraya taşıyanları , sanatçının örneğin annesinin ne düşündüğünü anımsadım , asıl absürt burada , ve de bu inox ayakkabının bir müzede tekrar karşınıza çıkacağıdır. Bir başka objet , " Lilicopter " ; helikopter benzeri - belki bir maket - deve  kuşu tüyleriyle kaplı , kitcht'in ötesinde bir zevsizlik , mekana bir hakaret ,  öte bir anlam bulamıyorsunuz. Bunu "Lady Gaga' ya " atıf olarak yaptığı söyleniyor , bence yakışır. Yeni gerçekci olarak tanımlanan Vasconcelos , bu performansında , sergilemek istediği ve de daha önce Venedik Bienalli'nde görülen "a novia " , " thebride/genç evli kız " isimli 5 metre yüksekliğinde ve 25bin tampax'dan oluşan avizeyi Versailles'ya sansür nedeniyle asamadı , Versailles'yı Sevenler cemiyeti sanatçıyı "Tencer ve Tempax Kraliçesi "olarak adlandırdılar.





Tekstil'den oluşturulan üç devasa tavana asılmış , ne olarak tanımlanamıyacak objet de Marie- Antoinette'e ithaf edilmiş :


Yine aynı şekilde bez - kumaş la yapılan 23M2 tapisserie / patcwork cırtlak renklerin armonisinde  "contamination " , Pinot'nun Palazzo Grassi'de daha önce sergilenmişti :


Eskiden düşlerdik , bugün içinde yaşıyoruz , sanatı manupulé edenleri de tanıyoruz , gizem , sihir , hayal yok olmuş yerini bu kitsch "éphémére çılgınlığın" Disneyland misali eğlendirici , düşündürücü olamayan hafifliği kalmış. İster istemez Topor'un dediklerini anımsıyorum : " ..eğer conceptuel bir kariyer yapmak istiyorsanız , çocuk resimlerini imzalayın. "



Bu conceptüel sarayı bekliyen dantelle yapılmış iki arslan , bu etkinliğin süreceğini ve de gelecek performansı yapacak olanı da bize duyuruyor ; Giuseppe Penone , Louis14 'ün bahcıvanı André le Notre'a bir hommage yapmak üzere gelecek.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR MÜZEDE OLMAK YA DA OLMAMAK - LEVENT ÇALIKOĞLU

UTKU VARLIK - SANAT AYRICALIKTIR / HELİN KAYA

GÜLÜNÇ BİR ADAMIN DÜŞÜ - BEDRİ BAYKAM