OXYMORE / TURNER ÖDÜLÜ 2013 - YARGI ONLARIN, BİZ HİÇBİR ŞEYİZ !

Laure Prouvost

Laure Prouvost
Haber Fransa'da anında duyuruldu, evet çağdaş bir Fransız sanatçısı İngiltere'nin bu büyük ödülünü kazanmıştı. Yıllardır Fransızlar bu konuda kendilerinin altadıldığına inanmışlardı, sürekli olarak günah çıkartıyorlardı, çağdaş sanatta ne yapsalar "bu konuda söz sahibi olmak" belki de ciddiye alınmak uzun bir süredir hayal olmuştu. Hemen moral yerine geldi oysa Laure Prouvost uzun yıllardır İngiltere'de yaşıyordu ve de ailedendi; açıklarsak: contemporary'yi yöneten "lobbying'den söz ediyorum ve de ödülü biliyorum; Turner'i her kez mezarında rahatsız eden, artık sözle anlatılamıyacak bir can sıkıntısı, boyamaktan bile yorulmuş, "laf-ı güzaf"; bir şamata. Daha önce söyledim; "sizinle dalga geçiyorlar" diye, alın görün çağımızın beğenisini, satın alın, saklayın. Ödülün akıl hocası TATE BRİTAİN ama Charles Saatçi'den geçmeden bu ödül alınamaz, daha önce MaxMara Art Prize For Women'nı da almak gerekir. Az kalsın unutuyordum;  Collzione Maramotti İnroggro Emilia'da da boy göstermek gerekli bu ödüle varmak için Bize gelince;  Salt , Borusan vs. yaptığınızın ne kadar "kavramsal" olduğunun bilincindeler. Ödül kıl farkıyla Fransa'ya gitti; yoksa yine bir İngiliz bekliyordu arkada. David Shrigley kanımca epet pişmandır sonuçtan:


David Shrigley
David Shrigley

Çocuk dünyası söz konusu olmadığına göre bu tür karalamanın ne kadar yeteneksiz olduğunu vurgulamak gereksiz; karikatürün sınırlarını zorlasa da "humour noir"ın büyük ustaları örneğin Reiser, Jacek Wozniak vs.  bunu yıllar önce çizdiler ve çiziyorlar. " 

Jacek Wozniak

Gözlüyorum; nerede olursa olsun, karşıt bir eleştiri, bakış açısı adına değişik bir analiz, niçin sanat bir "lobbying" in beğenisiyle yönetilsin sorusu! Geçen İstanbul Biennali'den sonra gazetelerde okuduğum; "rekor ziyaretci" sayısı vs. Aklıma ister istemez Nazım'ın şu dizesi geliyor: " ..koyun gibisin kardeşim!"
                                                                           _____

Tekrar İstanbul'a dönersek: snop çevrelerin sanata açılımın vitrinlerinden en önde geleni "ARTER"in son sergi-gösterisi, Sarkis'in "Cage/Ryoanji Yorumu:


Kutsi Erguner Zen Bahçesinde
Vehbi Koç fondation'nun sanat vitrini Arter'deki bu sanat şölenini Cumhuriyet Gazetesi'de okuduğum makaleden bir alıntıyla veriyorum:



Karşıt olmak, olmamak ya da bir yorum getirmek istemiyorum ama tüm gördüklerim ve şu anda yaşadıklarımla bir "démystification" içindeyim, galiba bu yıkıntıdan çıkamıyacağız!


__________




Lütfen sanatçının ne yapmak istediğini -üstte- okuyun, belki siz başka bir çıkış yolu bulabilirsiniz; ben bulamadım!













Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR MÜZEDE OLMAK YA DA OLMAMAK - LEVENT ÇALIKOĞLU

GÜLÜNÇ BİR ADAMIN DÜŞÜ - BEDRİ BAYKAM

UTKU VARLIK - SANAT AYRICALIKTIR / HELİN KAYA