Hayal Müzeleri 3 / André Kertesz - Meudon

André Kertesz 1923 yılında Macaristan'dan Paris'e gelirken kendini kanıtlamış bir sanatcıydı . Paris'e gelmek o yıllar için , ilgi alanları geniş , meraklı olanlara özgün , sanat adına ,  harp sonrası herşeyin olup bittiği bir kente gelmekti . Gerçekten 20 yüzyılı sanat olarak tanımlayacak herkes oradaydı . örneğin fotoğraf dediğimizde ; Erwin Blumenfeld , François Kollar , Gisele Freund , Man Ray , Raoul Ubac vs.
Sürrealizm grubu tüm olarak André Breton , Louis Aragon , Paul Eluart , ressam Max Ernst , Dali , sinema Louis Bnuel şimdi aklıma gelenler. Kertesz bu akıma girmeden belki sürrealiszmin bence " allégorique " en önemli fotoğrafını gerçekleştiriyor
André Kertesz - Meudon 1928

Bu fotoğraf hiç bir zaman gizemini yitirmedi , her kez ondan yeni bir öykü çıkarttım , giderek bir film bile düşledim ; o gazeteye sarılı tabloyu götüren adamdan hareketle . Meudon'u çok iyi bilirim , gün geçmez yolumuz buraya düşer ,  bir zamanların banliyösü şu anda çok modern bir kent olmak üzere ama tren köprüsü ve çevresi , kendi gizemini hala sürdürüyor.




Aynı yıllar Paris'de çakışan iki önemli kişilik Kertesz ve De chirico acaba birbirlerini etkilediler mi ? Bunun üstüne bir edüt yapıldı mı bilmiyorum ! De Chiroco'nun " metafizik " dönemi çok ilginç bir yakınlık taşıyor bu fotoğrafla :

De Chirico

Açıkcası bu analizi " hayal Müzeleri " De Chirico' ya bırakıyorum .

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR MÜZEDE OLMAK YA DA OLMAMAK - LEVENT ÇALIKOĞLU

UTKU VARLIK - SANAT AYRICALIKTIR / HELİN KAYA

GÜLÜNÇ BİR ADAMIN DÜŞÜ - BEDRİ BAYKAM