OXYMORE



Hiç bir şey bizimle bitmeyecek ; biz kendini sonsuza dek yenileyen bir enerjiden başka bir şey değiliz !İşte bu enerjinin duygu "alternativi" , bize dokunup giden başka bir ışığın mesajıyla birleştiğinde " sanat dediğimiz "dışavuruş" ; ilk çağlardaki" korku ve soru" giderek daha sonra dinlerin , mécene'lerin yönetiminde sanatçının bir yere bağımlı olması zorunluluğuydu sanatı yöneten. Bugün , asıl amacından saptırmak adına lobiler kontrolunda , kafasına ekonomik elektrotlar bağlı sanatçı prototipleriyle iniş ve çıkışlar yaparak yoluna devam ediyor. Tarihçilerin katiyen değinmediği bir konu ; örneğin tarihi savaşlar anlatıldığında, orduların yola çıkıp savaşıp kazandığı ya da yenildiğidir , çok ilginç , bilmeyiz ; bu 100.000 asker nasıl bir yerden kalkıp uzaklara gider , ne yer ne içer , günlük ihtiyaçları , sağlığı , geçtiği yerleri nasıl talan ettiği vs. Bu konuda son günlerde ilginç araştırmalar yapılıyor , "Haçlı Seferleri "yle ilgili bir araştırmada  sorularımın karşılığını buldum : Avrupa'dan derlenip Jarusalem'e doğru yola çıkan Haçlı ordusu örneğin 10.000 askerse , bu ordunun arkasına takılan : dilenci , orospu , şarlatan , deynekci , büyücü , canbaz , hokkabaz , üfürükcü , cüzzamlı vs . sayısının askerden daha fazla olduğudur .  Giderek bu güruh'un geçtiği yerden ot bile yeşermediği , askerlerin daha düşman görmeden başı-bozuk , savaş  amacını  yitirdiği izlenmiştir. Tekrar sanata dönersek ; bana göre bugün amaç sanat yapmak değil , sanatta yenilik yapmak kaygusunun modern virüsü ve onun "manipulateur" leri sanatçıdan daha önemli ve hergün yeni bir isim sizi kendi çekim alanına , sözünün doğrultusuna yönetiyor. Son olarak sanatta sözü geçenler listesinde birinci isim olarak Kassel "Documenta" nın yönecisi Carolyn Christov-Bakargiev geliyordu. Daha ilginç ; kimse Documenta'da ne oluyor diye düşünmüyor , öncelikle bu bayanı düşünüyoruz . Geçen yıl en etkin kişisi ; gerçek manipulateur Ai Weiwei'di , açıkca ne yaptığını kendisi de bilmiyor ! Evet İngiliz Art Review dergisi etkin kişilikliklerin başında Katar Emirinin kızı Al-Mayassa bint Hamad bin Khalifa Al Thani var ismi kadar parası da önemli olan bu bayan Goha müzesine Cézanne'nın "Kağıt Oynayanlar" tablosunu 191 milyon euro'ya satın almıştı.

Documenta / Ghost Keeping - İstvan Csakany / İnstalattion

Uzun süredir özlediğimiz , düşlediğimiz snob boyuta girdik ; Contemporary'nin starlarını almak için FIAC'a, Bassel'e gitmeye gerek yok , artık ayağımıza geldiler 


Dostum Rafi Portakal'da bu soruna tek başına bir çözüm getirdi ;




Modern virüsü eğer size bulaşmamış sa "pas de panique " ; çok yakında İstanbul Modern Fransa'yla  işbirliği sonucu konuya başka bir çözüm getiriyor :











Yeni yılın muştusu da Antik AŞ. müzayede'den geldi :


Oxymore eski yunanca bir sözcük ; çok ilginç, bu sözcük geldiğimiz ve şu anda yaşadığımız benim halet-i ruhuyemi çok iyi yansıtıyor. Bu "paradoxe" sanatın anlamını , gerekliliğini çarptırıp , paraya dönüştürüp yaratmanın hayal perdesini hiçe saymaktır. 
















Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR MÜZEDE OLMAK YA DA OLMAMAK - LEVENT ÇALIKOĞLU

UTKU VARLIK - SANAT AYRICALIKTIR / HELİN KAYA

GÜLÜNÇ BİR ADAMIN DÜŞÜ - BEDRİ BAYKAM