tarifsiz sıkıntılar içinde

2010 yılının mayıs ayında Bodrum'dan karşıdaki Kos adasını dolaşmaya gittik.
 Yunanis'dan bir kez geçmiştim ama merakım ;  bu adalarda nasıl yaşıyor , karşı kıyıları nasıl görüyorlar vs.  Biliyordum ki haftanın belli günlerinde Bodrum'a alışverişe geliyorlar , tarihi alış veriş sürüyordu ama ne yazık bu iki toplum açıkca beraber yaşıyabilirdi , şu karanlık inançlar olmasa . Ada turistik tarihi kalıntılar ve Osmanlıdan kalan izler de silinmemiş , adadaki esnafın çoğunluğu da Türk asıllı , konuştuk biraz ,o zaman Yunanistan daha büyük ekonomik krize girmemişti.Adayı merakla dolaşırken , deniz kıyısındaki gazinonun arkasında , şimdiye dek insan dehasının böyle bir montajı biraz zor yapabilir yargısıyla karşılaştığım " makina ", adadaki bütün gördüklerimi sildi süpürdü. 60 yıllarında Kafka'nın " Ceza Sömürgesi " hikayesini sinemaya aktarmayı düşlemiştim,hikayede baş rolde işkence için kullanılan makineyi  gerçekleştirmek olanaksızdı , Kafka mekanikle insanı birbirine monte etmişti . Sonuç olarak Kos ' daki bu " Kafkayen motör " biraz da benim " halet-i ruhiyemin " bir  görüntüsüydü sanki . Ne işe yaradığını kimseye soramadım , haziran 2011 de sırf tekrar görmek için Kos'a döndüğümüzde yerinde yoktu , aradım bulamadım.



Yorumlar

  1. Ustad bu artezyen kuyusu kazmak icin olmasin?

    YanıtlaSil
  2. sol üstünde nazar boncuğu var. belli ki birinin ekmek kapısı bu alet. ama belli ki çok uzun zaman olmmuş kullanılmayalı yani demek ki aynı işi yapan yeni makineler çıkmış. vallahi bana da öyle geliyor ki, kazma görevinde kullanılan bir makine ya da yol işaret çizgilerini yapan makine de olabilir.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR MÜZEDE OLMAK YA DA OLMAMAK - LEVENT ÇALIKOĞLU

UTKU VARLIK - SANAT AYRICALIKTIR / HELİN KAYA

GÜLÜNÇ BİR ADAMIN DÜŞÜ - BEDRİ BAYKAM