ÇALLI ÜZERİNE - BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU
HOCAM BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU, BU YAZIYI AKBANK'IN "TÜRKİYEMİZ" DERGİSİNE HAZIRLADIKTAN 20 GÜN SONRA 21 EYLÜL 1975 DE VEFAT EDER, YAŞAMININ SON YAZISIDIR. Yıllar sonra dostum Oğuz Erten bana bu yazının bir fotokopisini verirken: ..hocanın anlattılkları bir harika, çallı İbrahimin bu kadar "marjinal oluğunu bilmiyordum demişti oysa derginin kısa tanıtma yazısında: "...aşağıda sanatçının, hocası ressam Çallı ibrahim hakkındaki düşünce ve kanaatlerini bulacaksınız. METİNDE İLERİYE BIRAKTIĞI BAZI HATIRALARLA HÜKÜMLERİ YAZMAK FIRSATINI BULAMAYAN BEDRİ RAHMİ'NİN , BU MAKALE, SON ESERİDİR"! Pişmanlık açık ve seçik; niçin? Çallı popüler bir ressamdı, aşağıda okuyacaksınız: taksi şöförü bile ismini biliiyordu; bir tek resmini görmeden giderek hocadan istenen bir sanat tarihci gibi yazmasıydı, örneğin: "..Manolyalar.Çallı'nın bu konuyu, tutkuya varan bir süreçsellik içinde sık sık tuallerine taşımış olduğunu biliyoruz.Onun bu resimler dizisinde, manoly...
"L'imaginarium de Dr.Parnassus"
YanıtlaSilÜstadın bildigim kadarıyla y.kredi koleksiyonunda olan "le yali des gabiyef" isimli bir eseri, bir de 2011 başlarında -maalesef!- benim de satılmasına katkım olmuş olan, kırmızı hakim bir eseri, yukarıdaki eser ile aynı dimension ve koridor bağlantısı özelliğini taşımaktadır.
Üstadın bu nevi "geçiş" sağlayan ve "sarhoş edici nitelikte" romantik eserleri, ister istemez Dr.parnassus'un hayal dunyasını cagristiriyor! Bazı eserlerinde koridor, diğerlerinde merdiven sağlıyor Borges'in sanri labirentleri arasında kolayca seyahat etmenizi...
"boyle bir labirentte tanıştık büyük üstad! Yol uzak! Kaybolmayalim....."
M.Ali Hatemi