DÜŞ YÖRÜNGESİ?

Dostum Ali Hatemi'nin dün alıp duvarına astığı bu tablonun ( 2007 ) çok ilginç bir öyküsü var: Victor Hugo'nun şiirlerini - bence düz yazı - "CONTEMPLATIONu okuduğumda, kendime sordum: bakıyoruz ama görüyor muyuz? O uzak belki çok yakın, farkında mıyız? Artık düş görüyor muyuz?
İşte kendime sorular sorarken, bir not defteri misali; bir sürü "meteor" bu tuvalin üstüne düştü, garip!

Trajectoire du réve 2007

DÜŞ YÖRÜNGESİ

Tüm yaşantımda geceleri çıkıp dolaştığım peysajlar, o erken yıllarda beni etkileyen ressamların düş kentleri ve de "nocturn" dür. Yine büyücü ay ışığıdır, silüetlerin ve bizi çağıran "hiç gidilmeyen denizlerin" ufuk çizgisi; kaçmak, çekip gitmek, kurtulmak, bilmiyorum beni çağıran o fısıltı bugün bile kulağımda. Ne yazık dilimizde bazı sözcükler öteki dillerden çeviride anlamsız kalıyor; contemplation: bir şeyi hayranlıkla izlemek, oturup ona uzun bakmak vs. olsa da, sözcüğün "tinsel" anlamını veremiyor. Bu sözcük Victor Hugo'nun 1856 da 158 şiirini içeren kitabı " Les Contemplation " nun adıdır. kitabın çekim alanı, şiirin aşk ve genellikle ölümü çağıştıran yanı; Hugo'nun Saine nehrinde boğulan kızı Léopoldine Hugo'ya yazdığı bir "ağıttır". Bu tarifsiz acı yaşantısın yörüngesi oldu giderek. Ama niye "geceye dair" bu hesaplaşma, bu solgun ay ışığında, dalgın baktığım bu karanlık nehir,  Hugo'nun karabasanıydı, kızını alıp götüren. Tin kendi dekorunu buluyor, şiirinin ortamı ve de düş'ün çekim alanı; tam zamanıdır geceyi dinlemenin.
Başka bir dekor, bizi çağıran "cosmique" boşluklar, derinlikler ve perspektive. Mekanlar daha aydınlık, büyük saraylar, göz alabildiğine dek uzanan rıhtım. Sanki her şey öylece donmuş kalmış, yaşadığımız içsel "allegori", kendini o yavan gerçekten arıtarak kristalleşmiş. Sanki dingin bir boşluktayız tüm endişelerimizle. Cosmique ve uçuk.
Niçin hayal denizlerimiz suyunu çekti? Hiç görmediğimiz kıtalar, akıl bile edemediğimiz doğalar, farkında olmadığımız renkler sesler! Bugün başka gezegenleri düşlüyoruz ama bir "contemplation" eksik, şiir bile başını almış gitmiş!












Yorumlar

  1. Turkuaz ormanların büyülü üstadı
    Yine ne güzel dokundun ruha.
    Düşlerimiz yok olmadı sadece çok az kişiyiz hala düş gören. Mesela ne zaman Floransam'a gitsem seni görüyorum Santa Croce önünde bir bankta düşlerken. Ya da Medicim bildiğim Ali'yi
    Yani düşkurmaya devam can hocam
    Yitirmedik o kıyılarda durup gün batırmayı

    YanıtlaSil
  2. Krediye ihtiyacın var mı? İşte finansal problemi olanlar için ve hayatlarında maddi canlanma isteyenler için bir fırsat, çok makul bir faizle kredi veriyoruz, her türlü borç borç kredisi, işletme kredisi, sağlık kredisi, ev kredisi, öğrenci veriyoruz Ülkeye maddi sıkıntıdan kurtulmak için kredi vb. Firma Adı: PLUTO KREDİ FİNANSI EVİ. Bugün bize ulaşın
    Finansal yardım için e-posta: plutocreditfinancier@gmail.com
    Whatsapp: +18474539904

    YanıtlaSil
  3. İyi günler

    Her amaç için bir krediye ihtiyacınız var mı? Finansal bir problemin mi var? Köprü Finans, müşterilere uygun bir faiz oranı ile finansal hizmetler sağlamada garantilidir. Kredilerimiz kolay ve hızlı. İhtiyacınız olan krediyi almak için bugün bize ulaşın. Herhangi bir kredinizi bütçenizle% 2 faiz oranıyla eşleştirebiliriz. Eğer ilgileniyorsanız, derhal bizimle iletişime geçin (adrianbay0008@gmail.com)

    YanıtlaSil
  4. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    YanıtlaSil
  5. İyi günler

    Her amaç için bir krediye mi ihtiyacınız var? Mali bir sorun mu yaşıyorsunuz? Bridge Finance kredi firması, müşterilere uygun faiz oranı ile finansal hizmetler sunmayı garanti eder. Kredilerimiz kolay ve hızlıdır. İhtiyacınız olan krediyi almak için bugün bize ulaşın. Herhangi bir krediyi% 2 faiz oranıyla eşleştirebiliriz. Eğer ilgileniyorsanız, lütfen (adrianbay0008@gmail.com) üzerinden hemen bizimle iletişime geçin.

    YanıtlaSil
  6. HOŞ GELDİNİZ: CİDDİ İLE DÜRÜST KİŞİLER ARASINDAKİ KREDİ ONLINE.
    Bireyler arasında hızlı kredi teklifi Kaygılarınızı 72 saatten daha kısa sürede bitirmek için hızlı kredi Bankanızdan men edildiniz ve başkalarındaki ve diğer finans kuruluşlarındaki tüm girişimleriniz, kötü krediniz veya diğerleri nedeniyle şu ana kadar hiçbir şey vermedi artık endişelenmeyin ve 72 saatten az bir sürede makul bir yılda% 2 oranında ve size uygun geri ödeme süresinde hayatınızı kurtaracak krediyi size veriyorum. Lütfen bana e-posta ile ulaşın: marialeydi06@gmail.com

    YanıtlaSil
  7. Günaydın ben Ahmad Asnul Brunei adım ve Letonya'da yaşıyorum İnternetten kredi almak için aylarca uğraştıktan sonra hayatımda Tanrı'nın iyiliği hakkında konuşmak istiyorum ve dolandırıldım bu yüzden kredi almakta umutsuzluğa kapıldım İnternette yasal bir borç verenden bir kredi, sonra Walter Chad adında bir arkadaşımın bir yorumunu gördüm ve kredisini hızlı ve kolay bir şekilde herhangi bir stres olmadan aldığı bu yasal kredi şirketinden bahsetti, bu yüzden beni bayan adında bir bayanla tanıştırdı. Kredi Kredi Kuruluşları adlı bir şirketi yöneten Julian Hoffman, bu nedenle %2 gibi düşük bir faiz oranıyla 75.000,00 dolarlık bir kredi başvurusunda bulundum, bu nedenle kredi onaylandı ve banka hesabıma da yatırıldı. bozuk işimi sürdürmek ve faturalarımı ödemek için kredimi bu şekilde alabildim, bu yüzden kredi almak isteyen herkese hızlı ve kolay bir şekilde onunla iletişime geçmelerini tavsiye ediyorum Kredi şirketine e-posta ile: (loancreditinstitutions00@gmail.com) ) / veya Whatsapp: +393512114999 ihtiyacınız olan her türlü krediyi almak için aylarca, hayatımın en büyük referansını okuduğunuz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR MÜZEDE OLMAK YA DA OLMAMAK - LEVENT ÇALIKOĞLU

UTKU VARLIK - SANAT AYRICALIKTIR / HELİN KAYA

GÜLÜNÇ BİR ADAMIN DÜŞÜ - BEDRİ BAYKAM