Karşılaşmalar 3 - Dostlukların ötesinde !

"İstanbul'da geçirdiğim Aralık ayının bende bıraktığı izlenimleri , anıyla karışık , biraz da dokundurarak anlattım ve de bitmedi . Bu trafik içinde dostum Emin Çetin Girgin'in Blog'unda bana verdiği yanıtı okumamışım ; Emin Çetin bu kez "mahalle abisi" bir pozda Bedri Baykam'ı korumaya alıp ; benim anlattığım hikayeyi bir başka versiyonuyla ve daha uzun, Bedri'den dinlediğini yani benimkin de bir "dokundurmak " amacı olduğunu , giderek iyi sanatcı oluşumunu zamanın aşamasıyla eş değerde olduğunu ilave ediyor. Önce bu hikayeyi Bedri'ye anlattığımda , bu olayı katiyen anımsamadığını ve çok ilginç olduğunu söylemişti , katılsın katılmasın . Gayet normal 6 yaşında bir çocuk , Şefik Bursa'lını yaptığı Şamatayı nasıl anımsar. Benim senaryomda ; bu hikayeye girişte Bedri Baykam ve asistanları ( kanımca bir şey demediğine göre , Emin Çetin  ressamların böyle "sophistiqué" asistanları olmasında hem fikir , her ne kadar Marksist düşünceye aykırı olsa bile ) nedense bana absürt gözükmüştü , Ömer Uluç vs. bu takıma ilave edilir. Bu kosmos da  bu değil ,  tüm médiatique "orta oyunları " bana gerçekten komik geliyor ; resim satmak için bu şaklabanlıkları yapmak ; bırakın ne Emin Çetin'in " zaman Saati " ne de Faucault' nun "sarkaçlı saati "  moral düzeyinde bir ressamın rotasını yargılayamaz. Acaba gerçekten bakıyormuyuz resme ? Hadi baksak bile ; ne idüğü belirsiz " gribouillage " , sürüp sürüştürmüş , ucuz piyasa tuvallerinin zamanın öbür ucuna gideceğine mi inanacağız . Emin Çetin düşünen düşünmeyen , okuyan okumayan ya da entellectüel geçinen ressamlardan da söz ediyor  Bedri Baykam' ın öbür yanını korumak için , o zaman bir papağan hikayesi anlatayım : Adamı biri Papağan alacak , satıcı elindeki tüm papağanların marifetini sayıyor ; ..bu ıslıkla milli marşımızı çalar , yanındaki Frank Sinatray'ı taklit eder , şu yeşil kırmızı var ya akla gelmeyen küfürler eder vs. anlatırken alıcını gözü biraz uzakta , fazla albenisi olmayan bir papağana takılıyor ; ..peki bunun marifeti ne , hepsinden de pahalı ? satıcı : ..ha şu beyaz , efendim bu " düşünür " !


Gerçekte yazmak istediğim bir konu vardı , unutmuştum ; "Üstün Kabiliyetli Çoçuklar kanunu " , hemen hemen hepsini tanıdım , bizim akıl almaz Türki'yemiz neler yapmadı sanat için , yalnız çocuklara değil bizlere de burs verdi .

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR MÜZEDE OLMAK YA DA OLMAMAK - LEVENT ÇALIKOĞLU

GÜLÜNÇ BİR ADAMIN DÜŞÜ - BEDRİ BAYKAM

UTKU VARLIK - SANAT AYRICALIKTIR / HELİN KAYA